Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

Πως θα παραμείνεις fit τρώγοντας και γλυκό

 Η ζάχαρη είναι κακό πράμα. Δρα στον οργανισμό σαν δηλητήριο, όπως ακριβώς και το αλκοόλ. Τα δε αποτέλεσμα της χρήσης της, δεν φαίνονται αμέσως, κάτι που την κάνει ακόμα πιο γλυκιά.  
 Αν είσαι από τους ανθρώπους εκείνους που δεν μπορούν να κόψουν τη ζάχαρη και τα γλυκά, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να διατηρούν και τη φόρμα τους, υπάρχει τρόπος. Θα σου αποκαλύψω τι ακριβώς κάνω εγώ στο δικό μου πρόγραμμα κάθε φορά που αποφασίζω να φάω γλυκό, αλλά και το πως διαχειρίζομαι τις λιγούρες μου για ζάχαρη. Και να ξέρεις, είμαι από...
τη φύση μου πολύ "γλυκαντζού".  

Δεν στερούμαι  

Δίνω τη δυνατότητα στον εαυτό μου να ξέρει πως μπορεί να φάει μία φορά την εβδομάδα ένα γλυκό. Άλλες φορές τον πιέζω κιόλας να το φάει, για να μην νιώθει στέρηση. Αν ωστόσο βλέπω ότι αντέχω και πως ούτε συναισθηματικά αλλά ούτε και οργανικά έχω ανάγκη από γλυκό,  το αποφεύγω. Σε περίπτωση που περάσει αρκετό διάστημα χωρίς να έχω καταναλώσει μία ολόκληρη μερίδα γλυκό, τότε επιτρέπω στον εαυτό μου να φάει ένα με δύο πλακάκια μαύρη σοκολάτα όταν νιώσει τη λιγούρα. Συνήθως μετά το βραδινό φαγητό μπροστά στην τηλεόραση. Και επειδή λόγω καύσεων και άσκησης, οι λιγούρες για μένα είναι συχνές, έχω πάντα στο ντουλάπι της κουζίνας λίγη σοκολάτα, ή ακόμα καλές εναλλακτικές γλυκού. Πχ δαμάσκηνα με ταχίνι και μέλι.  

Επιλέγω πότε θα φάω το γλυκό  

Συνήθως το τρώω Σαββατοκύριακό στο πλαίσιο κάποιου γεύματος που θα κάνω έξω  με παρέα. Μένω όμως σταθερή σε  αυτό που θα ορίσω. Που σημαίνει πως αν κάποια μέρα ένας συνάδελφος έχει γιορτή και φέρει γλυκά στο γραφείο, θα απέχω, ή αν βω περισσότερες από δύο φορές έξω για φαγητό, δεν θα φάω και τις δύο γλυκό. Σε περιόδους όπου τα καλέσματα και οι υποχρεώσεις είναι αυξημένες, τότε θα επιλέξω ποια μέρα θα φάω το γλυκό μου αλλάζοντας το σύνηθες πρόγραμμα μου. Δηλαδή, θα φυλάξω τη μέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ως μέρες κατανάλωσης ζάχαρης, παραλείποντας το από το πρόγραμμα μου την καθιερωμένη μέρα.  

Αποφεύγω να φάω γλυκό μόνη  

Είναι πολύ δύσκολο και θέλει πολύ πειθαρχεία να βγεις να πας σε ένα ζαχαροπλαστείο και να αγοράσει μία παστούλα για ιδία κατανάλωση. Όταν τρως μόνος , συνήθως καταλήγεις σε γουρουνιά, πέραν του ότι, το να προτιμάς να καταναλώνεις γλυκά και σαβούρα μόνος , είναι δείγμα διατροφικής διαταραχής.  
Ένα γλυκό είναι πάντα πιο απολαυστικό με παρέα, συνοδεύει συνήθως ένα γεύμα με φίλους ή μία γιορτή και εννοείται πως μοιράζονται και οι τύψεις! 

 Ξέρω να αναγνωρίζω τι σημαίνει «γλυκό»  

Γλυκό δεν σημαίνει μόνο το επιδόρπιο που θα σκάσει στο τέλος ενός γεύματος, ή αυτό που θα καταλήξει στο σπίτι από το ζαχαροπλαστείο, ή το κέρασμα με αφορμή τα γενέθλια...  
Γλυκό είναι και το μπισκοτάκι που θα σου φέρουν με τον καφέ, το πλακάκι σοκολάτας που θα τσιμπήσεις από τον συνάδελφο, η κουταλίτσα που θα δοκιμάσεις από το γλυκό που θα έρθει στη μέση, το μικρό σοκολατάκι πoυ θα βρεις στο μπολ της γιαγιάς όταν την επισκεφθείς, το κάτι τις μικρό που θα φας «έλα μωρέ για τη λιγούρα».  

Όλα αυτά θεωρούνται και είναι γλυκά!  

Οπότε αν τρως ένα γλυκό επίσημα την εβδομάδα και τσιμπάς από εδώ και από εκεί και άλλες μέρες, τότε τρως και τις άλλες μέρες γλυκό. Γλυκό να ξέρεις πως είναι ότι έχει ζάχαρη...Και μην ξεχνάς πως υπάρχει και καλά κρυμμένη ζάχαρη και σε φαγητά υπεράνω πάσης υποψίας.  

Προτιμώ την ποιότητα και όχι την ποσότητα  

Μην πέφτεις με τα μούτρα στο γλυκό μόνο και μόνο επειδή το δικαιούσαι. Επέλεξε την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Αν δηλαδή έρθει η «μέρα γλυκού» και δεν έχεις την ευκαιρία να φας ένα ωραίο επιδόρπιο, μην σπεύσεις στο περίπτερο για να πάρεις μία κοινή σοκολάτα μόνο και μόνο επειδή είναι η μέρα σου. Εκτός και αν αυτό ονειρεύεσαι εκείνη τη στιγμή. Προτίμησε να παρακάμψεις τη «μέρα γλυκού» και να τη χρησιμοποιήσεις μπαλαντέρ, όταν θα σου δοθεί η ευκαιρία να δοκιμάσεις πραγματικά κάτι που θα κάνει τον ουρανίσκο σου να λιποθυμήσει. Πχ αν γνωρίζεις πως θα δειπνήσεις κάπου που ξέρεις ότι θα έχει ωραίο γλυκά στο τέλος, αλλά το δείπνο έχει οριστεί δύο μέρες μετά την καθορισμένη «μέρα γλυκού» περίμενε μέχρι τότε... Μάθε να απολαμβάνεις πραγματικά την έννοια του γλυκού όπως του αξίζει και όπως σου αξίζει.  

Κρατάω χαρακτήρα  

Σε κάθε περίπτωση! Είτε αποφασίσω να φάω γλυκά σαν να μην υπάρχει αύριο, είτε αποφασίσω να απέχω, δεν θα υποκύψω ούτε σε παρατηρήσεις τρίτων που θα μου λένε «σταμάτα» αλλά ούτε και σε πιέσεις άλλων που θα μου λένε «φάε». Γνωρίζω πολύ καλά τι κάνω όταν το κάνω. Ακόμα και αν έχω αποφασίσει να κάνω τη γουρουνιά μου, την κάνω γιατί για κάποιο λόγο τη χρειάζομαι. Γίνεται συνειδητά και επειδή ακριβώς είναι ελεγχόμενη , δεν συμβαίνει συχνά. Όπως επίσης, ακόμα και κάτω από τη μύτη να μου φέρεις εκείνο το δελεαστικό γλυκό που το βλέπεις και σου τρέχουν τα σάλια, δεν θα το ακουμπήσω αν έχω αποφασίσει πως αυτό θα γίνει.  Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να ξέρεις γιατί κάνεις αυτό που κάνεις.  

Αλλάζω το πρόγραμμα γυμναστικής μου  

Αυτό δεν σημαίνει πως τρώω ότι γλυκό υπάρχει και μετά κάνω άπειρες ώρες γυμναστικής γιατί κάτι τέτοιο είναι διατροφική διαταραχή. Όταν λέω πως αλλάζω το πρόγραμμα της γυμναστικής μου εννοώ, πως πάω στον ειδικό και του λέω με ειλικρίνεια πως έφαγα παραπάνω και πως πρέπει να αναπροσαρμόσουμε το ασκησιολόγειο με στόχο να φέρουμε την ισορροπία. Αν κάνεις την «αμαρτία» μόνο μία μέρα, έστω και με υπερβολή, και την επόμενη περάσεις σε δράση δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα.  
Το καλύτερο πάντως είναι να αποφεύγουμε τη ζάχαρη και τα γλυκά, για τις ευρέως γνωστές επιπτώσεις τους. Υπάρχουν δε υπέροχες εναλλακτικές που βοηθούν , και τις οποίες εν καιρώ θα σας παρουσιάσω εδώ.
πηγή