Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2016

Συνήθειες που δεν θεωρείτε επιβλαβείς για την υγεία σας αλλά είναι

 Υπάρχουν κάποιες "κακές" συνήθειες, όπως το κάπνισμα ή η κατανάλωση αλκοόλ, οι οποίες όλοι ξέρουμε ότι είναι επιβλαβείς για την υγεία μας. Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες που σε γενικές γραμμές όλοι θεωρούμε ωφέλιμες αλλά τελικά δεν είναι.

 Βουρτσίζετε τα δόντια σας αμέσως μετά το γεύμα 

 Αυτή είναι μία από τις "καλές" συνήθειες που μαθαίνουμε από τα παιδικά μας χρόνια: να πλένουμε τα δόντια μας μόλις φάμε για να μην πάθουμε τερηδόνα. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με...
τους ειδικούς, το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά το γεύμα μπορεί να βλάψει το σμάλτο των δοντιών και ιδιαίτερα εάν η τροφή που καταναλώσαμε ήταν όξινη. Μάλιστα το 99% από τις οδοντόκρεμες περιέχει φθόριο το οποίο είναι βλαβερό για την υγεία! (Δείτε σχετικό άρθρο ΕΔΩ)   
 Είναι προτιμότερο να περιμένετε τριάντα λεπτά και μετά να πλύνετε τα δόντια σας. 

Βάζετε αντηλιακό λίγο πριν βγείτε στον ήλιο  

 Το αντηλιακό είναι ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτείτε από τις βλαβερές επιπτώσεις του ήλιου. Φτάνει να το εφαρμόσετε τη σωστή στιγμή...  
 Προκειμένου να απορροφηθεί σωστά η αντηλιακή κρέμα, θα πρέπει να την απλώνετε περίπου 20 λεπτά πριν βγείτε στον ήλιο, σύμφωνα με Καναδούς ειδικούς (κι όχι λίγο πριν βγείτε από το σπίτι). Διαφορετικά είναι σαν να μην φοράτε καθόλου κρέμα. 

Αθλείστε εντατικά  

 Το πολύ δεν είναι αρκετό. Και ιδιαίτερα όσον αφορά στην άσκηση. Το να αθλείστε πολύ έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το να μην αθλείστε καθόλου.   
 Τα άτομα εκείνα που ασκούνται υπερβολικά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν κάποια νόσο που σχετίζεται με τα οστά. Οι δε γυναίκες κινδυνεύουν να εμφανίσουν υπογονιμότητα.   
 Προσοχή όμως! Δεν εννοούμε να μην κινήστε καθόλου! Όλα με μέτρο.

Λούζεστε καθημερινά  

 Πολλοί πιστεύουν ότι για να μην έχουν λιπαρά μαλλιά πρέπει να λούζονται κάθε μέρα. Αυτό όμως μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Το καθημερινό λούσιμο μπορεί επίσης να σας προκαλέσει ξηροδερμία και φαγούρα.   
 Ανάλογα με τον τύπο μαλλιών που έχετε, θα πρέπει να λούζεστε από δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα.

 Πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα  

 Εδώ και κάποια χρόνια όλο και περισσότεροι ειδικοί αμφιβάλλουν για τη γνωστή συμβουλή σύμφωνα με την οποία όλοι μας πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια την ημέρα για να παραμείνουμε υγιείς.   
 Στην πραγματικότητα όμως, το πολύ νερό μειώνει τη συγκέντρωση άλατος στο αίμα, προκαλεί υπερβολική εφίδρωση και αυπνία.   
 Οι γνώμες διίστανται ακόμη αλλά συχνά ακούμε ότι πρέπει να πίνουμε δύο λίτρα την ημέρα. Ωστόσο, εάν έχουμε καταναλώσει πολλά φρούτα για παράδειγμα οι απαιτήσεις του οργανισμού μας υγρά είναι μικρότερες. 

 Παίρνετε συμπληρώματα διατροφής  

 Αντί για συμπληρώματα διατροφής είναι προτιμότερο να επιλέγετε μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα και φτωχή σε λιπαρά. Παραδείγματος χάρη, έρευνες απέδειξαν ότι οι άνδρες που έπαιρναν βιταμίνη Ε διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο να νοσήσουν από καρκίνο του προστάτη από εκείνους που δεν έπαιρναν. 

 Μιλάτε συχνά για τα προβλήματα σας  

 Δεν είναι κακό να μιλάμε για τα προβλήματά μας. Το συνιστούν άλλωστε και πολλοί ψυχολόγοι. Αυτό όμως που δεν κάνει καλό είναι να μιλάτε συνέχεια για το ίδιο πρόβλημα. Η συνήθεια αυτή μπορεί να προκαλέσει άγχος, στρες και να αυξήσει τις πιθανότητες να πάθετε κατάθλιψη.   
 Θα ήταν προτιμότερο να επικεντρωθείτε στην επίλυση του προβλήματος παρά στο ίδιο το πρόβλημα. 

 Έχετε αφαιρέσει το λίπος απο τη διατροφή σας 

  Όλοι μας γνωρίζουμε φυσικά ότι το να τρώμε κάθε μέρα έτοιμο φαγητό βλάπτει την υγεία μας. Το να αποφεύγουμε όμως απολύτως τα λιπαρά δεν είναι και η καλύτερη λύση.   
 Μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιέχει τα πάντα καθώς τα λιπαρά παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του δέρματος και την υγεία της καρδιάς.  
 Μην περιορίζετε λοιπόν τα λιπαρά ψάρια, το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς. 

Δεν πατάτε ποτέ στις δημόσιες τουαλέτες  

 Πολλοί άνθρωποι φοβούνται να πάνε στις δημόσιες τουαλέτες, και συγκεκριμένα οι γυναίκες οι οποίες ακόμη κι όταν τις επισκέπτονται αρνούνται να καθίσουν στο κάθισμα της τουαλέτας. Η στάση όμως αυτή κάνει τους μυς να συστέλλονται και δεν αφήνει την ουροδόχο κύστη να αδειάσει πλήρως.   
 Αναμένοντας τις... αυτοκαθαριζόμενες τουαλέτες σε κάθε δημόσιο χώρο, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε χαρτί για να καλύπτετε το στεφάνι και στη συνέχεια να κάθεστε. 

 Προτιμάτε κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ  

 Έχετε αποκτήσει τη συνήθεια να πίνετε ένα ποτάκι χωρίς αλκοόλ το απόγευμα μετά τη δουλειά και νιώθετε ήσυχοι; Κακώς. Δυστυχώς τα ποτά αυτά περιέχουν πολύ επεξεργασμένη ζάχαρη η οποία είναι εξίσου βλαβερή με το αλκοόλ.   
 Ευτυχώς υπάρχει η ιδανική λύση: ετοιμάστε ένα κοκτέιλ με φρέσκο χυμό φρούτων, χωρίς ζάχαρη. 

Χαλαρώνετε με το τηλέφωνο σας πριν πάτε για ύπνο  

 Μετά από μια σκληρή μέρα στη δουλειά πιστεύετε πως το καλύτερο είναι να πέσετε στο κρεβάτι συντροφιά με το τηλέφωνό σας. Κι όμως η συνήθεια αυτή μπορεί να σας προκαλεί αυπνίες.  
 Το γαλάζιο φως των ηλεκτρονικών συσκευών μπερδεύει το βιολογικό μας ρολόι και μας δυσκολεύει στον ύπνο.   
 Το ξέρουμε ότι δεν είναι εύκολο αλλά θα ήταν καλύτερα να μην ασχολείστε με καμία ηλεκτρονική συσκευή μία ώρα τουλάχιστον πριν πέσετε για ύπνο. 

Πλένετε συχνά τους πάγκους με σφουγγάρι  

 Οι περισσότεροι από εμάς πλένουμε τους πάγκους της κουζίνας με ένα σφουγγάρι ή με το βετέξ και το αφήνουμε στο νεροχύτη μέχρι την επόμενη φορά που θα το χρησιμοποιήσουμε. Ξέρετε ότι έτσι κινδυνεύετε να κολλήσετε επικίνδυνα βακτήρια όπως η σαλμονέλλα;   
 Για να είστε σίγουροι ότι δεν θα συμβεί αυτό, βάλτε το σφουγγάρι για ένα λεπτό στο φούρνο μικροκυμάτων πριν το χρησιμοποιήσετε. 

Κουβαλάτε μαζι σας συνέχεια αντισηπτικό για τα χέρια  

 Τα αντισηπτικά για τα χέρια έγιναν της μόδας πριν μερικά χρόνια και υπάρχουν άτομα που τα χρησιμοποιούν αρκετές φορές την ημέρα. Εάν είστε κι εσείς από αυτούς, μάθετε ότι με αυτό τον τρόπο σκοτώνετε και τα καλά βακτήρια που έχετε στο σώμα σας και κινδυνεύετε να αρρωστήσετε. 

Στρώνετε το κρεβατι σας καθημερινά  

 Στρώνοντας το κρεβάτι σας δημιουργείτε το τέλειο περιβάλλον για τα ακάρεα τα οποία προκαλούν άσθμα και αλλεργίες καθώς τους αρέσουν η υγρασία και η ζέστη.   
 Έχετε πλέον δικαιολογία να αφήνετε το κρεβάτι σας άστρωτο!

Πλένετε τη μαξιλαροθήκη σας κάθε εβδομάδα  

 Αλλάζετε μαξιλαροθήκη κάθε εβδομάδα; Μπράβο! Ξέρετε όμως πότε ήταν η τελευταία φορά που πλύθηκε το μαξιλάρι σας;  Όχι; Τότε αυτό σημαίνει ότι είναι γεμάτο με ακάρεα. Για να τα εξαφανίσετε πλύνετε το μαξιλάρι σας στην υψηλότερη δυνατή θερμοκρασία. 

Πίνετε αναψυκτικά διαίτης  

 Τα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να μην περιέχουν ζάχαρη αλλά είναι βλαβερά για την υγεία. Το οξέα που περιέχουν διαβρώνουν τα δόντια.   
 Επιπλέον προκαλούν διαβήτη και παχυσαρκία. Θα ήταν προτιμότερο να πίνετε νερό. 

Χρησιμοποιείτε εργονομικά προϊόντα  

 Το να χρησιμοποιείτε προϊόντα τα οποία ισχυρίζονται ότι είναι εργονομικά δεν θα σας λύσει τα προβλήματα στην πλάτη και στη μέση. Υπάρχουν κάποια που κάνουν περισσότερο κακό από καλό.   
 Εάν υποφέρετε από χρόνιους πόνους είναι προτιμότερο να επισκεφθείτε έναν ειδικό και να δοκιμάσετε το προϊόν πριν το αγοράσετε. Με αυτό τον τρόπο θα είστε σίγουρο ότι κάνετε ότι καλύτερο για το σώμα σας.