Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2016

Με 118 χλμ. στον θάνατο ο Παντελίδης

 Εννέα μήνες μετά τον θάνατο του Παντελίδη Παντελίδη είδε πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας η πραγματογνωμοσύνη της Τροχαίας για τις συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος, που προσδιορίζει ότι το τζιπ του τραγουδιστή «καρφώθηκε» στη στροφή του θανάτου με ταχύτητα 118 χιλιομέτρων την ώρα! Κι αυτό χωρίς καν ο οδηγός του μαύρου οχήματος να προσπαθήσει να σταματήσει, όπως προκύπτει από τη διαπίστωση ότι δεν υπήρχε ούτε ένα ίχνος από φρενάρισμα!  
 Σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας Παντελίδη, τα καίρια ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα, ενώ ο πραγματογνώμονας που όρισαν οι συγγενείς του άτυχου 32χρονου τραγουδιστή ανέβασε τους τόνους σχολιάζοντας....
στην «Espresso» τα ευρήματα της Τροχαίας Ελληνικού.  
 Η 200 σελίδων έκθεση, που «φωτίζει» τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος στη στροφή που αποτελεί έξοδο για τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, φαίνεται πως δεν έδωσε τις απαντήσεις που περίμεναν οι τρεις εμπλεκόμενες πλευρές και το κλίμα ανάμεσά τους παραμένει ψυχροπολεμικό.  
 Στάση αναμονής τηρούν οι πλευρές της Μίνας Αρναούτη και της Φρόσως Κυριάκου, που επέβαιναν στο τζιπ, καθώς σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η «Espresso» με τους δικηγόρους τους Γιάννη Κωλέττη και Χρήστο Ασπρο αντίστοιχα αρνήθηκαν να σχολιάσουν το πολυσέλιδο έγγραφο, ώσπου να το μελετήσουν.  
 Ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας της οικογένειας Παντελίδη «Γι' αυτό καθυστέρησαν τόσους μήνες! Έπρεπε να κάνουν πολλούς υπολογισμούς για να βγάλουν τέτοια ταχύτητα» είπε, από την πλευρά του, o Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας της οικογένειας Παντελίδη, σχετικά με όσα αναφέρονται στην πραγματογνωμοσύνη για την ταχύτητα του μαύρου Mercedes, που εμφανίζεται μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα. Ο πραγματογνώμονας, ο οποίος είχε εξετάσει τόσο τον τόπο του δυστυχήματος όσο και το αυτοκίνητο, έχει καταλήξει σε πολύ χαμηλότερη ταχύτητα στο δικό του πόρισμα.  

Τα αίτια εκτροπής  

 «Η συγκεκριμένη στροφή έχει ακτίνα καμπυλότητας και με βάση αυτή την ακτίνα, αν ένα αυτοκίνητο έτρεχε με 75 χιλιόμετρα, θα εκτρεπόταν και θα άφηνε ίχνη πλαγιολίσθησης. Δεν μπορεί να μπήκε κάποιος στη συγκεκριμένη στροφή με 118 χλμ. και να μην άφησε ίχνη φρεναρίσματος. Η πραγματογνωμοσύνη τους γράφει ότι δεν υπήρχαν ίχνη τροχοπέδησης ή πλάγιας ολίσθησης. Αν έτρεχε τόσο, θα είχε φύγει κατευθείαν μέσα στη Βουλιαγμένης και θα είχαν σκοτωθεί 50 άνθρωποι» περιγράφει ο κ. Δέδες.  
 Ο ίδιος δεν άφησε ασχολίαστο ούτε το σημείο της πραγματογνωμοσύνης στο οποίο πιθανολογούνται ως αίτια εκτροπής του οχήματος από την πορεία του «πρόβλημα υγείας του οδηγού, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, υπνηλία, χρήση απαγορευμένων ουσιών» και πολλά ακόμη. «Οταν αναφέρουν ότι το αμάξι βγήκε από τον δρόμο λόγω ζάλης, γιατροί είναι; Τι έρευνα έκαναν; Αφού έχει γίνει γνωστό ότι βρέθηκε υψηλό ποσοστό αλκοόλ στο αίμα του! Δεν το είχαν υπόψη τους;» λέει ο κ. Δέδες, ο οποίος φαίνεται πως διαφωνεί και με τα σχόλια σχετικά με το τοιχίο: «Το τοιχίο είχε 40 πόντους ύψος. Αν υπήρχε η κατάλληλη προστατευτική μπάρα με ύψος 75 πόντους, θα περνούσε το αμάξι από πάνω; Οχι!»  
 Το ποιος οδηγούσε τελικά το μοιραίο πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου δεν αναφέρεται στην πραγματογνωμοσύνη, ωστόσο η διερεύνηση του DNA έχει δείξει ότι οδηγούσε ο Παντελίδης σε κατάσταση βαριάς μέθης σύμφωνα με τις τοξικολογικές εξετάσεις. Οπως σχολιάζουν κύκλοι της Φρόσως Κυριάκου, απάντηση έχει δοθεί από το DNA και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δεν διόρισαν δικό τους πραγματογνώμονα. Μάλιστα, η ίδια πηγή επισημαίνει στην «Espresso»: «Οχι μόνο δεν υπάρχει θέμα για εμάς σχετικά με το ποιος ήταν ο οδηγός, αλλά σε κάθε περίπτωση θα ήταν αδύνατον να υπάρχει τέτοιο εύρημα στη συγκεκριμένη έκθεση, καθώς πρόκειται για μηχανολόγους μηχανικούς, που δίνουν απαντήσεις σχετικά με το πώς έγινε το τροχαίο».  

Ποιος ήταν ο οδηγός  

 Από την άλλη πλευρά, η οικογένεια Παντελίδη μέσω του συνηγόρου της Χαράλαμπου Λυκούδη σχολίασε στο protothema.gr, που αποκάλυψε χθες και το περιεχόμενο της πραγματογνωμοσύνης: «Την περιμέναμε επί εννέα μήνες, δυστυχώς, όμως, δεν μας έκανε σοφότερους. Το ακανθώδες ερώτημα “ποιος ήταν ο οδηγός κατά τον χρόνο του δυστυχήματος;” παραμένει αναπάντητο από τους διορισθέντες πραγματογνώμονες της Τροχαίας. Η εισαγγελική Αρχή που θα συναξιολογήσει όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της δικογραφίας και τα επιστημονικά πορίσματα των τεχνικών συμβούλων που θα προσκομίσουμε θα αποφασίσει για την άσκηση των ποινικών διώξεων».  
 Σημειώνεται ότι ο πραγματογνώμονας της οικογένειας κ. Δέδες υπογράμμισε πως κατά τον δικό του έλεγχο το μόνο στοιχείο που είχε να εισφέρει σχετικά με το ποιος οδηγούσε είναι πως «το κάθισμα του οδηγού βρέθηκε οκτώ εκατοστά πιο μπροστά».