Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2018

16 "υγιεινές" συνήθειες που βλάπτουν την υγεία


Πίνετε νερό από πλαστικά μπουκάλια

Το να πίνετε πολύ νερό είναι καλό για τα νεφρά σας και το δέρμα σας και σας διατηρεί ενυδατωμένους. Τα πλαστικά όμως μπουκάλια από τα οποία το πίνετε μπορεί να περιέχουν βλαβερά χημικά τα οποία περνούν στο σώμα σας μέσω του νερού. Να πίνετε λοιπόν νερό από....
γυάλινα μπουκάλια ή ποτήρια. Αυτό είναι όντως υγιεινό!

Ακολουθείτε μια δίαιτα με χαμηλά λιπαρά

Το να προσέχετε τη διατροφή σας και να αποφεύγετε γενικώς τα λιπαρά είναι καλό αλλά εάν το παρακάνετε ακολουθώντας μια αυστηρή δίαιτα με χαμηλά λιπαρά μπορεί να σας βλάψει. Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη τα λιπαρά για να μπορέσει να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά από τα λαχανικά. Επιπλέον η έλλειψη λιπαρών ενισχύει το αίσθημα της πείνας και προκαλεί διαταραχές στον ύπνο.

Στρώνετε κάθε πρωί το κρεβάτι σας

Ποιος θα το φανταζόταν ποτέ ότι στρώνοντας το κρεβάτι σας κάθε πρωί κάνετε κακό στην υγεία σας. Κι όμως είναι γεγονός. Στρώνοντας το δεν επιτρέπετε στην υγρασία να στεγνώσει και δίνετε τροφή στα ακάρεα.

Πίνετε αναψυκτικά διαίτης

Εάν πιστεύετε ότι τα αναψυκτικά διαίτης είναι πιο υγιεινά από τα κανονικά, ξανασκεφτείτε το. Τα αναψυκτικά γενικότερα προκαλούν τερηδόνα. Επιπλέον, σύμφωνα με μελέτες τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη παχαίνουν. Μήπως πρέπει να αναζήτησετε κάποια πιο υγιεινή εναλλακτική; Υπάρχει και το νερό...

Αποφεύγετε τον ήλιο εντελώς

Όλοι έχουμε διαβάσει μελέτες που αναφέρουν πόσο κακό μας κάνει ο ήλιος και συγκεκριμένα στο δέρμα μας και τους κινδύνους που ενέχει αυτό. Οι ακτίνες του ηλίου όμως μας βοηθούν να παράγουμε βιταμίνη D. Όταν λοιπόν αποφεύγουμε τον ήλιο εντελώς, το σώμα μας δεν έχει τη δυνατότητα να παράγει την τόση σημαντική αυτή βιταμίνη. Οι γιατροί συνιστούν 10 λεπτά την ημέρα στον ήλιο, χωρίς αντιηλιακό και το χειμώνα περισσότερο.

Κοιμάστε περισσότερο το Σαββατοκύριακο

Οι μέρες σας είναι γεμάτες, πράγμα που σημαίνει ότι κοιμάστε λιγότερο κι από τους φοιτητές και προσπαθείτε να αναπληρώσετε το Σαββατοκύριακο. Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη να κοιμάται κάθε νύχτα και ο χαμένος ύπνος δεν αναπληρώνεται. Η έλλειψη ξεκούρασης μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη εγκεφαλική λειτουργία και σε αύξηση του βάρους. Γι' αυτό το λόγο, φροντίστε να πηγαίνετε νωρίτερα για ύπνο και να κοιμάστε τις ώρες που έχει ανάγκη το ΄σώμα σας.

Τρέχετε για άσκηση

Το τρέξιμο είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την καρδιά σας και σας βοηθά να κάψετε θερμίδες αλλά είναι έγκλημα για τα γόνατά σας. Μελέτες έδειξαν ότι οι αθλητές εκείνοι που τρέχουν υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα έχουν περισσότερη αθηρωματική πλάκα από εκείνους που επιλέγουν να τρέχουν πιο συντηρητικά και λιγότερα χιλιόμετρα. Γι' αυτό λοιπόν, μην σταματήσετε αλλά κάντε το με μέτρο.

Κάνετε αποτοξίνωση με χυμούς

Είναι γεγονός, θα χάσετε βάρος εάν κάνετε μια δίαιτα με χυμούς, τουλάχιστον προσωρινά. Αυτή όμως η απότομη απώλεια βάρους έχει ένα κόστος για τον οργανισμό σας. Οι δίαιτες με χυμούς σας δίνουν περίπου 1.000 θερμίδες την ημέρα. Αυτό είναι εξαιρετικά λίγο για έναν ενήλικο και οι χυμοί σπανίως περιέχουν πρωτείνες. Όταν το σώμα μας δεν προσλαμβάνει πρωτείνες οι μύες μας αδυνατίζουν κι έτσι αυτό που χάνετε είναι μυικό ιστό κι όχι λίπος.

Γίνατε χορτοφάγος

Η χορτοφαγική διατροφή είναι από τις πιο υγιεινές επιλογές που υπάρχουν αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να λαμβάνεις αρκετή πρωτείνη. Εάν σκοπεύετε λοιπόν να κόψετε το κρέας δώστε προτεραιότητα στα φασόλια, στο ρύζι και στο τόφου φυσικά.

Πίνετε μπύρα διαίτης

Τα καλά νέα είναι ότι όντως η ελαφριά μπύρα περιέχει λιγότερο αλκοόλ από την κανονική αλλά δεν περιέχει και απαραίτητα λιγότερες θερμίδες. Εάν λοιπόν το κάνετε για να αδυνατίσετε, ξανασκεφτείτε το γιατί κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Παραλείπετε γεύματα

Παρόλο που μπορεί να σας φαίνεται πιο εύκολο να παραλείψετε ένα γεύμα προκειμένου να αδυνατίσετε, μπορεί στο τέλος η απόφασή σας αυτή να σας κάνει να παχύνετε. Όταν πεινάμε έχουμε την τάση να τρώμε περισσότερο από όσο πρέπει. Και η υπερφαγία μπορεί να προκαλέσει διαβήτη και υψηλή χοληστερίνη. Αντί να παραλείψετε ένα γεύμα, φάτε καλύτερα μικρότερα γεύματα.

Τρώτε κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα διαίτης

Τα έτοιμα γεύματα μπορεί να φαίνονται σαν μια καλή λύση όταν είστε πολύ απασχολημένοι ή όταν είστε στη δουλειά. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι υγιεινά καθώς συνήθως περιέχουν πολύ αλάτι για να παραμένουν φρέσκα. Το πολύ αλάτι όμως βλάπτει την καρδιά.

Αντικαθιστάτε τα γλυκά με άλλα διαίτης

Εάν σας αρέσουν τα γλυκά αλλά θέλετε να χάσετε βάρος και είστε από εκείνους που καταναλώνουν μπισκότα και άλλα γλυκά με λίγες θερμίδες θα πρέπει να ξέρετε ότι αυτού του είδους τα προϊόντα είναι γεμάτα με χημικά τα οποία σας βλάπτουν τελικά. Αντί λοιπόν να παιδεύεστε με άγευστα πράγματα τα οποία κάνουν και κακό στην υγεία σας, προτιμήστε το κανονικό γλυκό, απλώς μην το παρακάνετε.

Κάνετε τζακούζι

Είναι πολύ δελεαστικό είναι η αλήθεια, ειδικά όταν είμαστε κουρασμένοι και αναζητούμε ένα τρόπο να χαλαρώσουμε. Δυστυχώς όμως εάν χρησιμοποιούμε αυτό το γυμναστηρίου ή του ξενοδοχείου, το πιθανότερο είναι να είναι γεμάτο βακτήρια. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε κάποιο που τουλάχιστον μοιάζει καθαρό. Κι εάν δεν είστε σίγουροι, αναζητήστε άλλους τρόπους χαλάρωσης.

Βουρτσίζετε τα δόντια σας με μανία

Υπάρχουν άνθρωποι που είναι πολύ σχολαστικοί με τα δόντια τους και τα πλένουν συχνά αλλά και με δύναμη. Εάν λοιπόν είστε από αυτούς, σταματήστε. Κάνετε περισσότερο κακό από καλό.

Κάνετε μόνο αερόβια άσκηση

Υπάρχουν κάποιοι φανατικοί του γυμναστηρίου που υποστηρίζουν ότι η καλύτερη και μόνη άσκηση είναι η καρδιαγγειακή. Παρόλο που σας βοηθά όντως να χάνετε πολλές θερμίδες δεν σας βοηθά να τονώσετε τους μυς σας.