Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2016

Δικαίωση Βαρουφάκη: ''Υπήρχε συμφωνία με Κίνα για να μας στηρίξει οικονομικά αλλά την ανέτρεψε το Βερολίνο" - Βίντεο

 Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, σε συνέντευξή του αναφέρεται στην αναζήτηση κεφαλαίων εκτός Ευρώπης και αποκαλύπτει ότι υπήρχε συμφωνία με την Κίνα για αγορά ομολόγων αλλά την ανέτρεψε το Βερολίνο με ένα τηλεφώνημα στο Πεκίνο ενώ τονίζει πως έχει καταγράψει όλα τα Eurogroup επιβεβαιώνοντας πλήρως το pronews.gr!
 «Στο plan X είχαμε μελετήσει τις επιπτώσεις ενός Grexit. Η εντολή που είχα από τον Πρωθυπουργό ήταν να υπάρξει, όσο γίνεται, πιο εμπεριστατωμένη μελέτη όλων των ζητημάτων» ανέφερε ο κ. Βαρουφάκης.
 «Είχα αντιρρήσεις για την...
εξεύρεση κεφαλαίων από τη Ρωσία» πρόσθεσε ενώ αποκάλυψε ότι «η  συμφωνία με την Κίνα επήλθε, ανετράπη όμως με ένα τηλεφώνημα από το Βερολίνο στο Πεκίνο».
 H συμφωνία αφορούσε την αγορά ομολόγων 5-10 δισ. και τελικά η Κίνα αγόρασε ομόλογα αξίας μόνο 200 εκατ ευρώ!
 Δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον κ. Παππά, τέλη του 10' αρχές του 11' και έτσι ξεκίνησα τη σχέση μου και με τον Αλέξη Τσίπρα. Ήταν σαφές ότι διαφωνούσαμε στο θέμα της δραχμής. Μέσα από την πόλωση του δεύτερου μνημονίου κατάλαβε ότι η δύναμη του διαλόγου έχει εξαντληθεί. Σιγά- σιγά και καθώς πλησιάζαμε στις εκλογές του 2012 εντάχθηκα στην προσπάθεια του Αλέξη Τσίπρα.

Μετά υπήρξε κάποια προετοιμασία;

Υπήρξε μία επιθετική πορεία στην ωρίμανση της σκέψης μιας ομάδας γύρω από τον Αλέξη Τσίπρα. Πέρασα το λόγο του στις ΗΠΑ και γενικότερα στη Δύση.

Διαφωνήσατε με το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης...

Ναι, γιατί ενώ είχαμε συμφωνήσει να έχω ρόλο στη διαπραγμάτευση το έμαθα από τις εφημερίδες. Είχε πράγματα που δεν έστεκαν.

Δεχτήκατε να είστε υποψήφιος...

Απέσπασα τη δέσμευση ότι το πρόγραμμα θα διαμορφωθεί με βάση τις κυβερνητικές ανάγκες. Ένιωσα την υποχρέωση, μετά από χρόνια κριτικής, να αναλάβω αυτό το πόστο.

Η στρατηγική ήταν σκληρή διαπραγμάτευση και απειλή χρεοκοπίας;

Δεν θα το έλεγα με αυτά τα λόγια. Η διαπραγμάτευση έπρεπε να οδηγήσει σε έναν έντιμο συμβιβασμό. Αλλά χωρίς ρύθμιση του χρέους και πρωτογενές πλεόνασμα η οικονομία δεν είναι βιώσιμη.

Τι είπατε στον Ντάισελμπλουμ;

Ότι θα πρέπει να παντρευτούν το μνημόνιο με το δικό μας πρόγραμμα. Μου είπε ότι δε γίνεται: ή το αποδέχεσαι ή... βράχια! Δηλαδή, κλείσιμο των τραπεζών. Μου το είπε την τρίτη μέρα που ήμουν υπουργός. Το είχα πει στον Αλέξη Τσίπρα. Ότι θα μας απειλήσουν με τις τράπεζες. Ποιο όπλο είχαμε; Το κούρεμα των ομολόγων της ΕΚΤ, τα 27 δις που χρωστάγαμε και ήταν στο ελληνικό δίκαιο. Θα ήταν μια κίνηση που θα δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στην ΕΕ. 

Για πόσες ημέρες είχατε χρήματα;

Ρώτησα το Γενικό Λογιστήριο. Μου είπαν έχουμε... 12 μέρες. Και φτάσαμε στον Ιούνιο. Ήταν ένας άθλος. 

Τελικά τι είπατε στην περίφημη συνέντευξη με τον Ντάισελμπλουμ;

Ένας Έλληνας δημοσιογράφος με ρώτησε τι θα κάνουμε με την τρόικα. Μια έννοια που εφευρέθηκε το 2010 με μία «χορογραφία» που απαξίωνε την Ελλάδα. Είπα ότι αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί. Του το είχα πει και στη συνάντησή μας. Έσκυψε στο αυτί και μου είπε μόλις σκότωσες την τρόικα.

Απειλήσατε ότι δε θα πληρώσετε το ΔΝΤ;

Δε φθάσαμε εκεί

Ποιος είναι το αφεντικό στο Γιούρογκρουπ;

Δεν υπάρχει αμφιβολία. Κατά 95% ο Σόιμπλε. 

Σας ασκούν κριτική ότι μιλάγατε θεωρητικά...

Ο στόχος εκεί δεν είναι να μιλήσεις για νούμερα. Έχω ανεβάσει την ομιλία μου γιατί υπάρχει αναντιστοιχία του τι είπα και του τι λέγεται ότι είπα. Ο Σαπέν συμφώνησε μαζί μου και πήρε τον λόγο ο Σόιμπλε: οι εκλογές δεν μπορούν να αλλάξουν το πρόγραμμα. Στις 11 Μαΐου καταθέσαμε το δικό μας πρόγραμμα. Απόλυτη άρνηση. Μόνο κριτική ότι δεν είχαμε προτάσεις. 

Έχετε ηχογραφήσει όλα τα Γιούρογκρουπ;

Ναι. Θα σας πω γιατί. Το πρώτο κράτησε 12 ώρες. Κατάλαβα ότι αν μου ζητηθεί να απαντήσω σε συγκεκριμένα ερωτήματα δε θα μπορούσα. Ζήτησα πρακτικά και μου είπαν ότι δεν υπάρχουν. Ήταν ηθική μου υποχρέωση να μπορώ να απαντώ στο τι είπε ποιος. Νομίζω όλοι τα ηχογραφούν. Αν δεν το κάνουν, κάνουν πολύ άσχημα. Δεν έχω στόχο να τα χρησιμοποιήσω προς το παρόν. Μετά τη Ρήγα έδωσα στιγκάκια με την ηχογράφηση στα μέλη της πολιτικής ομάδας διαπραγμάτευσης. 
Δείτε το βίντεο